Waar heb ik eHerkenning 2 en/of 3 voor nodig? Waar is 3 vereist?
Niveau 3 is nodig voor bijvoorbeeld het UWV, de Belastingdienst, het RVO, de Douane en de RDW. Met niveau 3 kun je ook inloggen bij alle andere diensten waar een lager niveau eHerkenning wordt gevraagd. Wil je weten welk niveau je nodig hebt voor welke dienst ? ga dan naar Z login en vul in […]
Hoe lang duurt het voordat ik een eHerkenning ontvang?
Het verwerken van een eHerkenning aanvraag kan soms enkele weken duren. Dit hangt onder andere af van de complexiteit van de aanvraag, de bedrijfsstructuur en de drukte bij de leverancier van eHerkenning op het moment van aanvragen. Er is ook een spoedprocedure waarmee het een stuk sneller gaat, hier zijn alleen wel extra kosten aan […]
Hoe ziet het bestelproces eruit, welke stappen moet ik doorlopen en welke informatie heb ik nodig?
De informatie van de organisatie zoals ze in de KvK bekend zijn, zoals het KvK nummer. Daarnaast zijn alle persoonsgegevens en e-mailadressen nodig van de mensen die een eHerkenningsmiddel moeten krijgen. Daarnaast is vanaf niveau 2+ en hoger ook bijvoorbeeld een kopie identiteitsbewijs nodig, ook van de wettelijk vertegenwoordiger van de organisatie.
Als het contract eHerkenning afloopt wat gebeurt er dan?
De bestaande overeenkomst loopt door, u krijgt geen nieuw voorstel. Wilt u een upgrade dan dient u dat zelf aan te geven bij Zlogin en dan is ook daar het ledenvoordeel op van toepassing.
Welke eHerkenning moeten leden kiezen 2+ of 3 en waarom?
De diensten waarvoor je eHerkenning nodig hebt, bepalen welk niveau je aan dient te vragen. Kijk dus eerst goed waar je met eHerkenning wilt inloggen en kijk dan welk niveau eHerkenning daar bij past. Op Z login kun je zien welk niveau bij welke dienst hoort. Als je eHerkenning alleen nodig hebt om de Kringloopwijzer in […]
Wat zijn de verschillen tussen eHerkenning niveau 2, 2+ en 3?
De verschillen zit in de controles die worden uitgevoerd bij het aanvragen van eHerkenning. Hoe hoger het niveau des te strenger de controles. Het niveau bepaalt bij welke dienstverleners er ingelogd kan worden. Niveau 3 wordt op dit moment veel gevraagd omdat het UWV en de belastingdienst dit vereisen. Het RVO heeft diensten van niveau […]
Als ik inlog met eHerkenning, moet ik dan bij het goedkeuren van een wijziging of doen van een aanvraag nog steeds ook een TAN-code gebruiken of is dit niet meer nodig?
Ja, u heeft de tan-codes nog steeds nodig.
Mijn accountant doet mijn aanvragen op mijn.rvo.nl. Moet ik nu voor hem een eHerkenningsmiddel aanvragen om dit te kunnen blijven doen?
Uw accountant kan alleen zelf een e-Herkenningsmiddel aanvragen.
Ik heb mijn accountant gemachtigd om mijn zaken te regelen via DR loket/mijn.rvo.nl. Moet ik nu zelf een eHerkenningsmiddel aanvragen of is dit niet nodig?
Nee, dit is dan in principe niet (direct) nodig. Maar, u kunt dan uw dossier op mijn.rvo.nl zelf niet meer raadplegen. Daarnaast kunt u niets meer aan de machtiging wijzigen omdat u niet kunt inloggen.
Ik heb meer KvK nummers, moet ik voor elk KvK nummer een eHerkenningsmiddel aanvragen?
Ja.Informeer naar de mogelijkheden bij een e-Herkenningsleverancier als er sprake is van meerdere vestigingen bij een onderneming.