Wat zijn dynamische tarieven?

Dankzij de slimme meter is het mogelijk om je energieverbruik per dag of zelfs per uur af te rekenen. Deze dynamische of flexibele tarieven zijn interessant omdat er geen risico doorberekend wordt, zoals bij vaste tarieven. Vooral gunstig als je er gebruik van maakt tijdens daluren. Bij NieuweStroom bedoelen we de marktprijs plus onze vaste […]

Heb ik een vast maandelijks voorschot?

NieuweStroom probeert je voorschot voor de komende maand zo dicht mogelijk bij de werkelijke kosten van die maand te laten aansluiten. Daarom verwerkt NieuweStroom altijd de verwachte marktprijs voor komende maand in je voorschot die bekend is als NieuweStroom het voorschot opmaakt. Dit is meer dan ooit een momentopname. Begin van elke maand maakt NieuweStroom […]

Heb ik een slimme meter nodig?

Ja, voor dynamische heb je een slimme meter nodig omdat de factuur gemaakt wordt op basis van uurtarieven. Heb je nog geen slimme meter, dan kun je die aanvragen bij je netbeheerder (houd rekening met een wachttijd).

Hoe zit het met salderen bij NieuweStroom?

NieuweStroom hanteert uiteraard de wettelijke verplichting m.b.t. saldering voor kleinzakelijke aansluitingen. Je ontvangt altijd de EPEX(APX)-prijs voor je teruglevering in het uur van teruglevering. Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering per maand.

Kan ik stroom terugleveren en zo ja hoe gaat de teruglevering?

Ja, je kunt terugleveren. Je ontvangt voor je teruglevering de EPEX/APX-prijs (zonder opslag) in het uur van teruglevering. Klanten die stroom terugleveren betalen voor het verschil tussen levering en teruglevering van stroom een terugleveropslag van 1 cent. Dit geldt niet voor grootverbruik aansluitingen. Grootzakelijke verbruikers ontvangen een teruglevertarief en een afslag die samenhangen met de […]

Mis nooit meer een voordeel!

Ontvang de nieuwsbrief met interessante aanbiedingen.