Wat zijn dynamische tarieven?

Dankzij de slimme meter is het mogelijk om uw energieverbruik per dag of zelfs per uur af te rekenen. Deze dynamische of flexibele tarieven zijn interessant omdat er geen risico doorberekend wordt, zoals bij vaste tarieven. Vooral gunstig als u er gebruik van maakt tijdens daluren. Bij NieuweStroom bedoelen we de marktprijs plus onze vaste […]

Heb ik een vast maandelijks voorschot?

NieuweStroom probeert uw voorschot voor de komende maand zo dicht mogelijk bij de werkelijke kosten van die maand te laten aansluiten. Daarom verwerkt NieuweStroom altijd de verwachte marktprijs voor komende maand in uw voorschot die bekend is als NieuweStroom uw voorschot opmaakt. Dit is meer dan ooit een momentopname. Begin van elke maand maakt NieuweStroom […]

Heb ik een slimme meter nodig?

Ja, voor dynamische hebt u een slimme meter nodig omdat uw factuur gemaakt wordt op basis van uurtarieven. Heeft u nog geen slimme meter, dan dient u die voor eigen rekening tijdig aan te vragen bij uw netbeheerder.

Hoe zit het met salderen bij NieuweStroom?

NieuweStroom hanteert uiteraard de wettelijke verplichting m.b.t. saldering voor kleinzakelijke aansluitingen. U ontvangt altijd de EPEX(APX)-prijs voor je teruglevering in het uur van teruglevering. Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering per maand.

Kan ik stroom terugleveren en zo ja hoe gaat de teruglevering?

Ja, u kunt terugleveren. U ontvangt voor uw teruglevering de EPEX/APX-prijs (zonder opslag) in het uur van teruglevering. Klanten die stroom terugleveren betalen voor het verschil tussen levering en teruglevering van stroom een terugleveropslag van 1 cent. Dit geldt niet voor grootverbruik aansluitingen. Grootzakelijke verbruikers ontvangen een teruglevertarief en een afslag die samenhangen met de […]

Mis nooit meer een voordeel!

Ontvang de nieuwsbrief met interessante aanbiedingen.