Ben ik klein of grootzakelijk?
Het standaard aanbod van stroom en gas via LTO is gericht op de klein zakelijke afnemer. Ook leden zonder bedrijf(‘consumenten’) kunnen gebruik maken van het aanbod. Heeft u een grootzakelijke aansluiting dan kunnen wij aan de hand van uw verbruiksgegevens een offerte op maat laten maken. Neem hiervoor contact op met de medewerkers van LTO ledenvoordeel. Kleinzakelijk (MKB) Grootzakelijk […]
Welke soorten energie biedt LTO Ledenvoordeel?
LTO leden kunnen op dit moment via LTO Ledenvoordeel terecht bij twee energieleveranciers: Greenchoice en NieuweStroom. Elk van deze leveranciers heeft sterke punten. Greenchoice levert bijvoorbeeld 100% groene stroom die is opgewekt op bedrijven van LTO-leden. Het aanbod van Greenchoice betreft vaste tarieven voor stroom en gas voor één jaar en voor drie jaar. Bij […]
Wat is het verschil tussen een mandaatbedrag en een maandbedrag?
Een maandbedrag word afgestemd op het te verwachten verbruik en een mandaatbedrag is de incassomachtiging waarvoor NieuweStroom maximaal mag afschrijven in een bepaalde maand.
Heb ik een vast maandelijks voorschot?
NieuweStroom probeert je voorschot voor de komende maand zo dicht mogelijk bij de werkelijke kosten van die maand te laten aansluiten. Daarom verwerkt NieuweStroom altijd de verwachte marktprijs voor komende maand in je voorschot die bekend is als NieuweStroom het voorschot opmaakt. Dit is meer dan ooit een momentopname. Begin van elke maand maakt NieuweStroom […]
Heb ik een slimme meter nodig?
Ja, voor dynamische hebt u een slimme meter nodig omdat uw factuur gemaakt wordt op basis van uurtarieven. Heeft u nog geen slimme meter, dan dient u die voor eigen rekening tijdig aan te vragen bij uw netbeheerder.
Hoe zit het met salderen bij NieuweStroom?
NieuweStroom hanteert uiteraard de wettelijke verplichting m.b.t. saldering voor kleinzakelijke aansluitingen. Je ontvangt altijd de EPEX(APX)-prijs voor je teruglevering in het uur van teruglevering. Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering per maand.
Kan ik stroom terugleveren en zo ja hoe gaat de teruglevering?
Ja, je kunt terugleveren. Je ontvangt voor je teruglevering de EPEX/APX-prijs (zonder opslag) in het uur van teruglevering. Klanten die stroom terugleveren betalen voor het verschil tussen levering en teruglevering van stroom een terugleveropslag van 1 cent. Dit geldt niet voor grootverbruik aansluitingen. Grootzakelijke verbruikers ontvangen een teruglevertarief en een afslag die samenhangen met de […]
Wat voor soort stroom biedt NieuweStroom aan?
NieuweStroom biedt grijze en groene stroom aan. Bij groene stroom heb je de keuze uit Europese wind, Nederlandse wind en Nederlandse zon.
Wat zijn de actuele stroom en gas tarieven?
Deze kun je vinden op: Stroom-handelsbeurs – NieuweStroom.
Kan ik direct contact opnemen met Greenchoice?
Ja, het telefoonnummer voor MKB is: 010 850 06 61 En het telefoonnummer voor grootzakelijk is: 010 309 09 77. Greenchoice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur.