Heb ik een slimme meter nodig?
Ja, voor dynamische heb je een slimme meter nodig omdat de factuur gemaakt wordt op basis van uurtarieven. Heb je nog geen slimme meter, dan kun je die aanvragen bij je netbeheerder (houd rekening met een wachttijd).
Hoe zit het met salderen bij NieuweStroom?
NieuweStroom hanteert uiteraard de wettelijke verplichting m.b.t. saldering voor kleinzakelijke aansluitingen. Je ontvangt altijd de EPEX(APX)-prijs voor je teruglevering in het uur van teruglevering. Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering per maand.
Kan ik stroom terugleveren en zo ja hoe gaat de teruglevering?
Ja, je kunt terugleveren. Je ontvangt voor je teruglevering de EPEX/APX-prijs (zonder opslag) in het uur van teruglevering. Klanten die stroom terugleveren betalen voor het verschil tussen levering en teruglevering van stroom een terugleveropslag van 1 cent. Dit geldt niet voor grootverbruik aansluitingen. Grootzakelijke verbruikers ontvangen een teruglevertarief en een afslag die samenhangen met de […]
Wat voor soort stroom biedt NieuweStroom aan?
NieuweStroom biedt grijze en groene stroom aan. Bij groene stroom heb je de keuze uit Europese wind, Nederlandse wind en Nederlandse zon.
Wat zijn de actuele stroom en gas tarieven?
Deze kun je vinden op: Stroom-handelsbeurs – NieuweStroom.
Kan ik direct contact opnemen met Greenchoice?
Ja, het telefoonnummer voor MKB is: 010 850 06 61 En het telefoonnummer voor grootzakelijk is: 010 309 09 77. Greenchoice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur.
Wanneer krijg ik een verlengvoorstel?
Vanaf 6 maanden voor de einddatum van het contract kun je een verlengingsvoorstel ontvangen. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Service & Advies via telefoonnummer 088 888 6 777 of stuur een e-mail naar info@ltoledenvoordeel.nl.
Word ik op de hoogte gehouden van tariefswijzigingen?
Ja, bij een variabel contract krijg je minimaal één maand van tevoren per e-mail bericht als de tarieven wijzigen. Bij een vast contract betaalt men altijd de gecontracteerde tarieven.
Wat gebeurt er als mijn vaste contract afloopt?
Als je vaste contract afloopt gaat het automatisch over naar een contract met variabele tarieven. Variabele tarieven kunnen een aantal keer per jaar wijzigen. Wil je een nieuw contract? Neem dan contact met ons op.
Welke tarieven zijn er?
Bij Greenchoice is stroom overdag goedkoper dan ‘s nachtsVeel mensen hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in zonnepanelen. En dat is goed nieuws. Maar deze toename van opgewekte groene stroom zorgt ook voor uitdagingen. De teruglevering van al die stroom leidt tot capaciteitsproblemen op het elektriciteitsnet: het net raakt overbelast en dat brengt veel kosten […]